יענו בקול שירים: שירי הדיואן של יהודי מרכז תימן

מדריך הסגנון של שיקגו

Bahat, Avner and Naomi Bahat-Ratzon. With Songs They Respond: The Diwan of the Jews from Central Yemen, Anthology of Music Traditions in Israel Vol. 19. Jerusalem: Jewish Music Research Centre, The Hebrew University of Jerusalem AMTI 0601, 2006, 2 compact discs.

מסורות המוסיקה של יהודי תימן עשירות הן, ועוררו מאז ומתמיד את עניינם של חוקרי המוסיקה היהודית, כפי שייחודיותה של תרבות יהודי תימן משכה כבר את ראשוני החוקרים במדעי היהדות. העניין בתרבות זו לא נפסק עד לימינו, גם אחרי הגירתם של רוב יהודי תימן לישראל ותרומתם הייחודית לעיצובה של התרבות הישראלית, ובכלל זה המוסיקה הישראלית לגווניה השונים. מכאן שגם היום יש חשיבות רבה בפרסום ההקלטות הארכיוניות של המוסיקה של יהודי תימן.

באלבום זה מובא מבחר מתוך אוסף ההקלטות שערכו נעמי בהט-רצון ואבנר בהט בשנות השבעים. הבחירה נעשתה לפי איכות הביצוע וההקלטה, ולאחר מכן לפי עקרונות וצירופים המייצגים אפיונים מרכזיים של שירת הדיואן. כמה מהשירים בתקליטורים אלה מובאים במספר ביצועים המופיעים ברצף, כדי לאפשר למאזין לעמוד על מגוון הלחנים והצירופים, תוך התמקדות במאפיינים מרכזיים של זמרת שירי הדיואן. כל זמר בוחר לו את בתי השיר שברצונו לשיר, וכן את הלחנים ואת המעברים ביניהם. הדבר גם מאפשר לעמוד על גלגולי השירים במסורת יהודי תימן ובזמר הישראלי.

 

מבצעים: צדוק צובירי, שלום קיסר, אורי כהן, מנחם ערוסי, יוסף עוזרי, יוסף כהן, יהודה כהן, זכריה יצחק, אהרן כהן, חיים כהן, דני כהן, ברוך יפת, אהרן עמרם, אהרן חבשוש, ישראל חבשוש ושות'.

ניתן למצוא אלבום זה גם באפל מיוזיק, או להוריד אותו מאמזון כקובץ mp3.

 

Sound Examples

With Songs They Respond: The Diwan of the Jews from Central Yemen

מאת שלום שבזי

ביצוע מאת שלום קיסר ואנסמבל קולי קריית אונו


הרשמו לניוזלטר

הירשם לניוזלטר שלנו כדי לקבל עדכונים