ניצן חן רזאל

ניצן-חן רזאל גדל בירושלים במשפחה מוסיקלית. סבו היה צ'לן. למד בתיכון שליד האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים ובתיכון ליד האוניברסיטה העברית בירושלים. שירת בצה'ל כמוזיקאי מצטיין בתזמורת חיל החינוך. בוגר האקדמיה למוסיקה ע'ש רובין בירושלים, בכינור ובהלחנה. רזאל נמשך למוסיקה העממית והופיע במשך שנים רבות כמלווה לאומנים בכירים במוסיקה הישראלית כאהוד בנאי, שולי רנד, להקת הברירה הטבעית ועוד.

ניצן-חן רזאל הינו כנר רב-תחומי, יוצר וזמר ישראלי. סגנונו משלב פולק-רוק עם מוסיקת עולם ממזרח וממערב ומוסיקה יהודית. רזאל מופיע במופעי כינור למגוון קהלים. מופעיו מצטיינים בעושר מוסיקלי, וכוללים זמר עברי ופיוט לצד קטעי כליזמר, סיפורים, יצירות אהובות וחומר מקורי. ב- 2008 העלה הופעת בכורה של המופע 'מסודות הפיוט האשכנזי' במסגרת פסטיבל הפיוט הראשון בירושלים. במופע זה בוצעו לראשונה פיוטים ממסורות אשכנז השונות שלא זכו לביצועים קודמים. מתוך מופע זה נרקם אלבום הבכורה שלו מוצא מקום (2013), בו הוא משלב בין קולו האישי לבין פיוטים ויצירה מקורית.

רזאל עסק הרבה בפיוטים ובין השנים 2005- 2008 הוא שימש תחקירן מוזיקלי באתר 'הזמנה לפיוט', וריכז ליקוט של פיוטים ממסורות שונות ובעיקר מאשכנז. כמו כן העלה על הכתב תווים של פיוטים ממיטב המסורת של עדות ישראל. בין השנים 2005- 2009 הוא הקים והנחה קבוצה לשירת פיוטים במסגרת 'קהילות שרות'. בנוסף, היה חבר בצוות הכתיבה של תכנית הלימודים בפיוט של משרד החינוך, 'שירים ושורשים' (2006).

ראו בנוסף:

האתר האישי של ניצן- חן רזאל.

'ניצן- חן רזאל' בויקיפדיה.

ערוץ היוטיוב של ניצן-חן רזאל.



הרשמו לניוזלטר

הירשם לניוזלטר שלנו כדי לקבל עדכונים