בין מסורת ומודרנה

מדריך הסגנון של שיקגו

Goldberg, Geoffrey. Between Tradition and Modernity: The High Holy Days Melodies of Minhag Ashkenaz. Yuval Music Series, vol. 12. Jerusalem: Jewish Music Research Centre - Hebrew University of Jerusalem, 2019.

בין מסורת ומודרנה: ניגיני הימים הנוראים במנהג אשכנז על פי החזן מאייר לוי מאסלינגן מהווה את הכרך ה- 12 של סדרת יובל בהוצאת המרכז לחקר המוסיקה היהודית. ההפקה החדשה מאגדת 179 יצירות ליטורגיות בצירוף הערות מקיפות וניתוחים עבור כל יצירה על ידי דר. ג׳פרי גולדברג. המחקר המקיף על מאייר לוי ותקופתו, ועל כל הליטורגיה היהודית בדרום גרמניה, הופכים את 470 העמודים האצורים בספר זה לאחד הפרסומים החשובים בתחום הליטורגיה היהודית. 

 

אנחנו מצטטים מההקדמה לספר: ״מאייר לוי הוריש לאלה הבאים אחריו כתב יד של תווים, או ׳אוסף חזנות׳ שמהווה את אחד מהשעתוקים המוסיקליים החשובים למסורת החזנות האשכנזית שנלמדה בעל פה. האוסף הזה, שלמרות שלא הושלם—הוא מתרכז  בעיקר בימים הנוראים—עדיין מהווה את המחקר המקיף והמפורט ביותר של מזמורי בית הכנסת של יהודי דרום גרמניה, עבורם מאייר הלוי היווה סמכות עליונה . בנוסף למזמורי החזן, האוסף מתאר את הרקע הליטורגי והאמוני בצורה יותר רחבה, עם דגש על תפקיד הקהילה בזמן התפילה.״ 

 

הקלטות של יצירות מובחרות מבין אלה שמאייר שעתק, בביצוע של החזן אמנון סיליג (מנהיים), מלוות את הפרסום הזה וניתנות להורדה כקובץ zip. אנחנו מצרפים כאן גם את אחת משתי הווריאציות לשיר העתיק ׳אבינו מלכנו׳ כקובץ צפייה/האזנה ישירה.

 


הרשמו לניוזלטר

הירשם לניוזלטר שלנו כדי לקבל עדכונים