הפירוש המאגי והתיאורגי של המוסיקה בטקסטים יהודיים מתקופת הרנסנס ועד החסידות

מן המאה ה-15 אנו מוצאים סדרה ארוכה של טקסטים יהודיים המתיחסים למוסיקה כטכניקה בעלת סגולות מאגיות ותאורגיות. הגישה הזו החלה אצל המחברים האיטלקיים היהודים ונראה שהיא מושפעת מדעות דומות האקדמיה הפלורנטינית.יצחק אברבנל ויוחנן אלמנו מתארים את המוסיקה במונחים מאגיים. מן המאה ה-16 יהודים קבליים התיחסו לעיתים קרובות לאפשרות למציאת ההרמוניה האבודה בעולם האלוהי של הספרות על ידי שירה תאורגית. דעות אלו השפיעו על מחברים יהודיים מן המאה ה- 16 ועד סוף המאה ה- 18 ביניהם גם הבעל שם טוב.


הרשמו לניוזלטר

הירשם לניוזלטר שלנו כדי לקבל עדכונים