הו, תוכי רב יופי!

מדריך הסגנון של שיקגו

 Oh, Lovely Parrot! - Jewish Women's Songs from Kerala. Edited by Barbara C. Johnson. Anthology of Music Traditions in Israel, vol. 18. Jerusalem: The Jewish Music Research Centre, The Hebrew University of Jerusalem, 2004. Research Recording. CD.

מאות שנים היו הנשים היהודיות של קוצ'ין שרות שירים יהודיים בשפת מליאלם של קרלה, הארץ הטרופית הקדומה בחוף הדרום-מערבי של הודו, שבה נולדו. 42 השירים שבתקליטור הם אך מעט מן הרפרטואר המסורתי של שירי נשים יהודיות במליאלם. רפרטואר זה כולל יותר מ300 טקסטים, אך המנגינות של רובם נשכחו. עד לאחרונה היו השירים וביצועם בסכנת הכחדה, שכן כמעט כל יהודי קוצ'ין היגרו לישראל, ובני הדור הצעיר אינם מבינים עוד מליאלם. למרבה המזל, הוקם פרוייקט משותף ובו צוות בינלאומי של חוקרים, שלומדים ומתרגמים את השירים, וכן קבוצה של נשים קוצ'יניות המסורות להחייאת ביצועם. תקליטור זה הוא אחד מפירות שיתוף הפעולה הזה. תרגומי השירים מופיעים בספר "יפהפייה - שירת הנשים של יהודי קרלה" בהוצאת מכון בן צבי (ירושלים, 2004).

מבצעות: שמחה יוסף, חנה יצחק, רחל קלע, וינוס ליין, שרה כהן, רובי ס' הלגואה, טובה סופר, רחל נחמיה, לאה א' אליהו, מרים דניאל, רבקה יהושוע, גליה חקו.

ניתן להוריד מאמזון כקובץ mp3, או למצוא אותו באפל מיוזיק.


הרשמו לניוזלטר

הירשם לניוזלטר שלנו כדי לקבל עדכונים