Analysis

שירי היהודים באי ג'רבה (כתבים מן העיזבון, ב)

The original German version of the epoch-making monograph by Robert Lachmann (published originally in 1942 in English without musical examples and photographs) on the musical culture of the venerable Jewish community from the Island of Djerba, off the southern coast of Tunisia. Reaching far beyond this specific case, which served Lachmann as a kind of pilot project, the book has become a model that scholars may find applicable to other issues in ethnomusicology.

סוג חומר: 
ספרים
שנה: 
1978

פסלמודיה עברית: מחקר סטרוקטורלי

The tradition of singing the Psalms according to a specific set of masoretic accents (ta'ame emet) had been considered nearly forgotten. However, on the basis of the oral renditions of Psalms performed by North African and Middle Eastern Jews in liturgical and non-liturgical contexts that have survived until the present, this monograph maintains that many aspects of the system of cantillation according to masoretic accents was kept alive in actual practice.

סוג חומר: 
ספרים
שנה: 
1992

האבן מיר א ניגונדל - הנה לנו ניגון יש: שירי ה'טרובדור' היהודי נחום שטרנהיים

מחבר
מחבר שותף

ה"טרובדורים" היהודים היו מוסיקאים נודדים שפעלו בין מלחמות העולם במרכזים יהודיים במזרח אירופה. אוסף זה מציג את שיריו של ה"טרובדור" הפולני נחום שטרנהיים אשר נשתמרו בדפרונים שפורסמו בפולין עוד בחייו. שירים אלה, רובם מעובדים לליווי פסנתר, משקפים את הדאגות והמגמות הרעיוניות שרווחו בקרב יהודי הערים במזרח אירופה בתקופה קריטית בתולדותיהם. ההערות המלוות את השירים עוסקות בחיי המלחין, בסוגות בשירה היידית ובסוגיות של סגנון מוסיקלי. 33 שירים.

סוג חומר: 
תווים
שנה: 
2000

"מבוא למגדל הפורח באויר" - המשניות מאת אנדרה היידו

הקשר בין לימוד למוזיקה הוא הבסיס ליצירתו של אנדרה היידו. הלימוד בנעימה הוא נקודת המוצא ההיסטורית הרוחנית של היצירה. מחבר המאמר מנתח את היצירה של היידו.

סוג חומר: 
מאמרים בכתבי עת
שנה: 
תשמ"ב

ה'הללות' שבפי יהודי אלחוגריה ויהודי מרכז תימן

במאמר דנים המחברים בפיוטים המכונים 'הללות' בפי יהודים משני אזורים בתימן: אלחוגריה (דרום מערב) מזה והמרכז מזה. מחקרם מעלה, כי קיימים הבדלים בין שירת ה'הללות' בשני האזורים, והם באים לידי ביטוי: בסגנון המוסיקה, ברפרטואר של הפיוטים ובדרכי ביצועם. הבדלים אלה מחזקים את התפיסה, כי יהדות תימן אינה נוהגת על פי דפוס אחדי בתחום הפיוט, כשם שבמחקרים בתחומים אחרים נמצא, כי אפשר לסווג יהדות זו לקבוצות-מוצא אזוריות, הנבדלות זו מזו בלשון, בנוסח התפילה, בלבוש, במאכלים, במחול ועוד.

סוג חומר: 
מאמרים בכתבי עת
שנה: 
1984 תשמ"ד

AddToAny